Viderefakturering av kostnader

1.       Det må opprettes 2 produkter med ulik mva behandling

-          Kostnadsdeling uten mva

-          Viderefakturering  m/mva

 1.png

 

 

Første gangen en går inn på – Leverandørfaktura – Viderefakturering, må en sette opp innstillingen for å kunne komme videre. Da legger en inn de to varene som en har opprettet for både kostnadsdeling og viderefakturering.

2.png

 

KOSTNADSDELING

3.png

  1. Velg kunde.
  2. Sett inn prosent som skal fordeles. Det er mulig å fordele kostnader til flere.
  3. Det er mulig å lagre som faktura, fakturakladd eller ordre. Det legges inn en link for å komme direkte til faktura/ordre.

Fakturadokumentet vil følge med ordre/faktura.

 

 

VIDEREFAKTURERE KOSTNAD

Inngående faktura må være bokført for å viderefakturere kostnad.

 

  1. Fakturamottaket – Bokført
  2. Hent fram kunde som skal viderefaktureres
  3. Det er mulig å legge et påslag på varen
  4. Det er mulig å lagre som faktura,fakturakladd eller ordre

4.png

Ved å på på Kladd, kommer en rett inn på faktura/ordre. Dersom en ønsker å endre varenavn kan det gjøres her.

Den inngående faktura legger seg under – Dokument på faktura/ordre. Denne må en hake av dersom en vil ha dokumentet med.

5.png

 

For å få en oversikt over faktura som er viderefakturert kan en gå på leverandørfaktura og hente inn feltet viderefakturert.

6.png

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×